måndag 9 april 2012

Hamburgare och risbrännvin

Till middag idag blev det hamburgare, men självklart på en japansk kedja, MOS Burgers (http://sv.m.wikipedia.org/wiki/MOS_Burger). Mitt val föll på en shrimp burger, pommes och melon soda.

Efteråt gick vi på en liten promenad runt i området runt ryokan där vi bor. Kaj fotade lite kvällsbilder på körsbärsblommor och jag åt en Rocky Road från Baskin & Robins.

På väg hem gick vi förbi ett litet snabbköp för att köpa något att dricka. Förutom vatten hittade vi även lite schysst billig japansk sprit! Jag slog till på en 51%-ig sake i tetra med sugrör för 100 yen (ca 8 kr). Kaj valde en liten glasbruk med sake till samma pris. Vilket kap!!

Min sake var tyvärr inte det bästa jag druckit... men det var skoj i alla fall :o) Kajs var riktigt god, tror jag ska ta mig en slurk till, party!

När vi kom hem var våra futons fint bäddade på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar