lördag 12 december 2015

Liten utflykt

Tog bilen till stranden. Väldigt varmt ute och mycket folk på stranden. Vi plaskade lite sedan satte vi oss i skuggan och tog en glass.

Många fina, och säkert dyra, hus och båtar här i Naples.

Kollade även in en väldigt fancy utomhusgalleria med bland annat LV, Gucci och Fendi.

Naples Zoo

Åt frukost vid poolen på hotellet och sedan åkte vi iväg till Naples Zoo. Ligger bara någon knapp kilometer från där vi bor. Fint och trevligt litet zoo med lite olika sorters djur att titta på. De har bland annst lejon, zebror, giraffer, tigrar, sköldpaddor och apor. Tror A tyckte det var spännande att se djuren. Han gillade i alla fall att mata fåglarna.

När det var dags att sova middag åkte vi tillbaka till hotellet. K köpte hämtmat på en kinakrog i närheten, mycket gott.

Efter maten tog jag ett dopp i den uppvärmda poolen och lite sol på uteplatsen.

fredag 11 december 2015

Naples lobster lunch

Framme i Naples vid tvåtiden på eftermiddagen. Vi bor på Best Western. Granne ligger en Red Lobster, så vi bestämde oss för en sen lunch där. Åt en lobster linguini som var mycket god. A ville hellre äta min pasta än de grillade scampi vi beställt till honom. Han satt även och sjöng och showade medan vi åt.

Efter maten tog vi en sväng i gallerian mitt över gatan. A hittade några fina bilar att leka med.

Lek i parken innan avfärd

Tog en liten sväng med bilen på förmiddagen. Hittade en liten lekpark som A gillade att leka i. Han älskar att gunga.

Gick ut på en pir i närheten. Många som fiskade och vi kunde till och med se fiskar från bryggan.

Efter att A fått en lättare lunch åkte vi vidare mot Naples.

torsdag 10 december 2015

Sol och bad

Idag har solen strålat. Det har varit varmt och skönt och vi har framförallt varit på stranden och i poolen. Hela familjen har doppat sig i havet.

Tog även en liten utflykt med bilen och kollade södra delarna av ön. Många mysiga små butiker och restauranger och fina stränder.

Tyvärr har jag varit väldigt dålig på att ta bilder idag...

onsdag 9 december 2015

Two Scoops Ice Cream Parlor

Tog en liten tur med bilen på eftermiddagen. Köpte ett par nya skor i en liten butik, kollade en pir och åt glass på en mysig glassbar. Min innehöll Sea Salt Carmel Pretzel och Toasted Coconut. A mumsade nöjt ur både min och Ks byttor.

När vi kom hem gick vi till stranden igen. A älskar att springa i vattenbrynet.

Middag blev take away från ett texmex-ställe. God fish taco gjord på "catch of the day".

Ny strand mera bus

Bus på stranden även denna förmiddag. Fin vit sand och kristallklart vatten. Inte så många snäckor här som på Sanibel, men det gick bra att leka ändå.

Efter stranden tog hela familjen ett bad i poolen. Hotellet har en fin pool med uppvärmt vatten, så det var skönt att ligga i och plaska.